Steile hellingen, kronkelige wegen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Duin - WaarBenJij.nu Steile hellingen, kronkelige wegen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Duin - WaarBenJij.nu

Steile hellingen, kronkelige wegen

Door: liekeduindownunder

Blijf op de hoogte en volg Lieke

12 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vraag niet hoe het kan, maar maandagochtend 3 oktober kruip ik na een week emoties en 36 uur reizen monter achter het stuur van de camper die op het vliegveld van Christchurch weer voor ons klaarstaat. Hè, wat ruikt het hier weer lekker fris en schoon na die bedompte vliegtuigen!
We rijden dwars door de bergen via de Arthur's Pass naar de westkust. Steil en kronkelig en hoog: de camper kruipt vooruit in z'n drie of zelfs twee. Als we op een helling stoppen om van het adembenemende uitzicht te genieten ben ik bang dat-ie niet meer op gang komt...'Roel, ik denk dat je moet duwen...'.
Maar het valt mee: de motor brult en in z'n één gaat hij de weg weer op, omhoog.
Wat een kleuren! Hier vooral bruin en groen in ontelbare nuances.
Boven op de pas zien we de zeldzame kea's - er zijn er minder dan 5000 van over, maar deze exemplaren zijn echte bedelaars die rustig op je zijspiegel gaan zitten!
Na de pas wordt het snel ander weer: helderder, warmer, overal watervallen en opeens de eerste palmen. Enorme aronskelken in het wild.
In Greymouth staan we op een camping direct aan de Pacific Ocean, aan de warme noordwestkant van het Zuider Eiland. We slapen in bij het rustige gebruis van de branding. Even denk ik nog: als er vannacht een tsunami komt, worden we met camper en al tegen de bergen gesmeten. Hoewel ik een kei ben in 'worst case scenario's', ben ik nu te moe om deze uit te werken.

  • 12 Oktober 2011 - 10:59

    Oege:

    Hoi Lieke en Roel.
    Jullie maken wat van je reis. Geweldig al dat moois lijkt mij. Ja en dan met zo'n campertje. Ik kan mij er iets bij voorstellen. Wij rijden met ons kampeerbusje door de Zwitserse bergen ook in de 2 omhoog omdat ie het anders niet trekt. Heb je ook foto's van de "camper"? ben erg benieuwd. Nog een hele fijne tijd gewenst en veilig thuis komen hoor!!!

  • 12 Oktober 2011 - 11:52

    Jantine:

    Wat een schitterend land is Nieuw-Zeeland toch, wil ik ooit ook eens naar toe. Als jij gaat trouwen Roel? Fijn dat jullie de reis toch kunnen voortzetten, zou zo zonde zijn maar zo kort op reis te gaan met elkaar. Je moet er wat vlieguren voor over hebben maar dan heb je ook wat! Nog veel plezier.

    Jantine

  • 12 Oktober 2011 - 16:25

    Gerdien:

    Lieke,
    fijn dat jullie fris zijn teruggekeerd in Nieuw Zeeland. Ik hoop dat jullie hebben genoten en dat je dat de komende weken nog even kunt doen.
    Liefs, je nichtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Op donderdag 15 september vertrek ik naar Australië om zoon Roel en zijn vriendin Felicity, die in Sydney wonen, op te zoeken. Van 23 september t/m 10 oktober trekken Roel en ik samen per camper door Nieuw Zeeland, Zuidereiland. Daarna heb ik nog een paar weken om Sydney en omgeving te verkennen. Ik heb er reuze zin in en hoop via deze weblog af en toe verslag te kunnen doen.

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 31187

Voorgaande reizen:

15 September 2011 - 31 Oktober 2011

Lieke down under and upper

Landen bezocht: