Wiebelbrug, regenwoud & blaren - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Duin - WaarBenJij.nu Wiebelbrug, regenwoud & blaren - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Duin - WaarBenJij.nu

Wiebelbrug, regenwoud & blaren

Door: liekeduindownunder

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om 9 uur start de watertaxi, niet nat maar droog. Hij staat op een aanhanger met tractor ervoor. Wij en zestien anderen stappen op, trekken ons reddingsvest aan en de tractor rijdt het strand op, het water in tot de watertaxi blijft drijven.
Dan verandert onze taxi in een speedboot die door het water spuit. Eerst langs de befaamde Split Apple Rock, alweer een natuurlijk kunstwerk, en dan langs een rotseilandje waar zeehonden liggen.
Strandjes en rotsformaties schieten voorbij. In een half uur zijn we aan een eenzaam strandje in Bark Bay. Als we uitstappen komt het zeewater - hier 13 graden C - tot onze knieën.
Het grofkorrelige zand doet pijn aan onze voeten, maar verderop is zowaar een kraantje om ons af te spoelen. Een handdoek hebben we niet, dus improviseren we wat.
Dan begint een goed begaanbaar pad door ondoordringbaar dichte jungle met palmen, lianen, bruggetjes over klaterende stroompjes. En dat in friszuivere lucht en onder het genot van een helder, ruimtelijk klinkend vogelconcert.
Over Falls River hangt een zwiepende loopbrug waar maar vijf mensen tegelijk op mogen. Hij doet me denken aan die uit 'Apocalypse Now'... Vanaf de brug zien we in de diepte onder ons zeehondjes spelen. Door sterk in te zoomen kunnen we ze fotograferen.
Bij Torrent Bay kunnen we de shortcut over het strand nemen omdat het laagwater is. Exotische schelpen te over! Op wadachtige stukken blubberbodem liggen duizenden piepkleine penhorentjes.
Omhoog gaat het weer, de rotsen op, met prachtige doorkijkjes over maagdelijke strandjes en baaien.
Na twintig kilometer beginnen we het moeilijk te krijgen. Ondanks de speciale L&R-sokken en twaalf jaar ingelopen wandelschoenen heb ik blaren; in de grootste voel ik bij elke stap het blaarsap van achter naar voor en terug schuren. En Roel krijgt rugpijn. Op ons tandvlees maar innig tevreden komen we 'thuis' en na het doorprikken en bepleisteren van vier blaren val ik patsboem in een droomloze slaap.

  • 13 Oktober 2011 - 08:13

    Truushuizenga@casema:

    Mooie foto's, Roel lijkt veel op jou!
    groetjes, Truus.

  • 13 Oktober 2011 - 08:21

    Lieke Van Duin:

    Hé, Truus, wat leuk: jij kijkt en leest bijna op hetzelfde moment dat ik schrijf en foto's plaats!
    Ik dacht trouwens dat de gaspeldoorn geel is: hij bloeit in februari op de Zuid-Veluwe. Maar jij weet er meer van dan ik, dus graag je commentaren!
    Die varenpalmen vind ik trouwens heel grappig; je ziet ze overal in Nieuw Zeeland.
    Weet jij trouwens de naam van die gele vogel die ik in de Botanic Gardens zag? Zie de foto aldaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Op donderdag 15 september vertrek ik naar Australië om zoon Roel en zijn vriendin Felicity, die in Sydney wonen, op te zoeken. Van 23 september t/m 10 oktober trekken Roel en ik samen per camper door Nieuw Zeeland, Zuidereiland. Daarna heb ik nog een paar weken om Sydney en omgeving te verkennen. Ik heb er reuze zin in en hoop via deze weblog af en toe verslag te kunnen doen.

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 31194

Voorgaande reizen:

15 September 2011 - 31 Oktober 2011

Lieke down under and upper

Landen bezocht: