Avondnoedelmarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Duin - WaarBenJij.nu Avondnoedelmarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Duin - WaarBenJij.nu

Avondnoedelmarkt

Door: liekeduindownunder

Blijf op de hoogte en volg Lieke

16 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Terug in Sydney moeten we van Felicity beslist mee naar de Night Noodle Market in Hydepark.
Een avondnoedelmarkt? Bestaan er dan zoveel soorten noedels dat daar een speciale markt voor is? En waarom 's avonds? En wat heb ik daar te zoeken? Enfin, ik zal wel zien. Ik laat m'n camera thuis, iets waar ik even later spijt van krijg...
Als we in het donker bij het park aankomen, is het er stampvol. Het blijkt een gigantisch Asian Food Festival te zijn. Op een gebied zo groot als het halve Vondelpark staan in een wijde cirkel ruim honderd stalletjes, verlicht door rode lampions, waar het heerlijkste Aziatisch eten wordt bereid: Chinees, Vietnamees, Indonesisch, Maleisisch, Filippino, Japans, Thai, Indiaas, Koreaans...
'They are of the best restaurants in town,' zegt Felicity. Er zijn er dus nog veel meer!
Voor sommige stands staat een lange rij, zoals voor die van het restaurant met een kookrubriek op televisie.
Op het gras staan in het halfdonker honderden tafeltjes en stoeltjes, allemaal bezet. De meeste mensen zitten op het gras te eten en te chillen.
Tromgeroffel klinkt en Chinese draken komen voorbij.
Felicity weet precies waar je de lekkerste hapjes kunt halen en ik proef dingen die ik nog nooit geproefd heb. Mmm!
Ik sta in de rij voor een Maleisische stand en kijk gebiologeerd naar de bedrijvigheid. Tien Maleisiërs zijn er druk aan het werk. Het mooist is de pannenkoekdeegmaker: steeds haalt hij een bolletje deeg uit een kom, slaat het plat en rekt het uit als kauwgum tot ongeveer een vierkante meter. Dan pakt hij het vel op en jongleert ermee in het rond, zodat het gaat lijken op een razendsnel in de lucht rondwentelende rog. Als hij het vel weer neerlegt, gooit hij er een ei op stuk, pakt de hoeken beet en vouwt er een pakketje van dat hij voorzichtig op de bakplaat van de pannenkoekbakker legt. Ik vergeet helemaal dat ik aan de beurt ben...

Drie dagen later loop ik tegen vijven door Hydepark. De noedelmarkt is er nog en ik heb nu wel m'n camera bij me. Meteen zoek ik de Maleisische stand weer op. Er staat nu een andere Maleisier te jongleren met de deeglappen, helaas minder artistiek als de vorige. Toch geeft de foto een idee...

  • 16 Oktober 2011 - 08:12

    Jantine:

    Alhoewel het hier ochtend is en ik nog moet ontbijten krijg ik helemaal zin in al die lekkere aziatische hapjes! Leuk om zo je reis mee te beleven. Nog veel plezier en groeten aan de young ones! Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Op donderdag 15 september vertrek ik naar Australië om zoon Roel en zijn vriendin Felicity, die in Sydney wonen, op te zoeken. Van 23 september t/m 10 oktober trekken Roel en ik samen per camper door Nieuw Zeeland, Zuidereiland. Daarna heb ik nog een paar weken om Sydney en omgeving te verkennen. Ik heb er reuze zin in en hoop via deze weblog af en toe verslag te kunnen doen.

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 31185

Voorgaande reizen:

15 September 2011 - 31 Oktober 2011

Lieke down under and upper

Landen bezocht: